torsdag 4 november 2010

Tiden sniiiiiglar sig fram...

Hej och hå!


Nu är det burrigt och blåsigt. Hösten är här, med andra ord! Vintern kommer snart och efter det börjar det hela om; de blir för varmt, man klagar, de blir för kallt, man klagar - Är vi aldrig nöjda?

Den 25 November, för snart ett år sedan, hämtade vi Aylen, vi åkte 19:00, men de var inte förrän mitt i natten den 26 November som jag fick hålla om henne och nästan gråta av lycka. Finns det något sötare än en liten valp som bara beeeer om lite uppmärksamhet? kl 07:00 på torsdagsmorgonen var de (Kommer ihåg det som om de vore igår), kom vi hem och jag lägger henne i sängen, i Adams famn och han smälter. Adam skulle precis upp till plugget och jag skulle stanna hemma med detta underverk. Jag tänkte att sova kan jag göra när jag kommit hem, men det kunde jag drömma om - Aylen hade andra planer! Terrorisera mina fötter!!
Så jag satt uppe och kelade, busade och underhöll henne tills hon somnade, i min famn. Där satt jag tills Adam kom hem; då gick jag och la mig!! Fast mest synd var det nog om min oerhört goa fader som ställde upp så snällt och skjutsade mig. Det var bara jag och pappa som åkte, han hade jobbat på onsdagen, åkte på kvällen, kom hem på morgonen (exakt 12 timmar senare), vila 1 timme eller så, sen upp och jobba igen... Vilken Pärla den mannen är; och det bästa av allt är att han är min Pappa! <3

Och nu är det bara 4 månder till Nea blir 2 år gammal och det är 1 månad och 20 dagar (cirkus) kvar till jul, lite längre till och det är nyårsafton. Tänk, tiden bara försvinner iväg!
Mina 2 små valpar som jag gosat, pussat, kelat, håller om och älskar blir snart "vuxna" hundar. Ja, och så många vänner vi fått på "köpet" - Helt otroligt. Man köper inte bara EN hund, utan man köper en HEL vänskap och man får underbara vänner på köpet.

Här hemma är det fullt ös medvetslös. Hinner knappt säga hej till Adam förens han är iväg till skolan, eller jag för att träffa vännerna, träna hundarna eller går över en stund till föräldrarna. Plugget snor så mycket tid från mig nu så det inte är sant! Förstår inte alls vart allt försvinner!! Men det är över i morgon...över...Skön känsla! Då börjar vi om på nytt sen...
Stoooor tenta i morgon och är jag förbered? Ne, knappast hälften så mycket av vad jag gärna hade velat vara!

Men sen får vi inte glömma allt de roliga! Planeringen!

På Stora Stockholm lär jag ställa några hundar och alla är anmälda, klara och nästan redo; men först måste jag fixa lite saker... Ses där! ^^
Alla som kommer till Stora Stockholm hoppas jag kommer att få njuta av en oerhört spektakulär show med alla möjliga människor och hundar under ett och samma tak! =)


Klockan går, tickar och slår, men för dig står tiden still...



Hoppas alla hade en jätte trevlig Halloween med mycket Bus & Godis!
Ta hand om er och kör lugnt på vägarna!


Waywens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar