söndag 16 januari 2011

Ny kamera

Hej och hå!


Nu börjar de bli lite vår utomhus och det är härligt dock är inte snöslasken lika härlig men den försvinner väl så småningom!

Jag har gått och införskaffat mig en ny kamera. Fick min gamla såld ganska snabbt vilket var skönt - Då blev jag av med den! Det blev en canon systemkamera som ny kompanjon på utställningar och diverse andra utflykter.

Apropå utställningar lär vi väl satsa lite halvhjärtat i år, kommer försöka satsa mer på körkortet och att flytta. Men några utställningar lär det bli, dock är det svårt att planera något då de är så mycket andra planer i luften.

Men Lilla sthlm ska jag försöka gå på och rocklunda - Sen får vi se, funderingar finns på svensk vinnar utställningen också senare i år, men det beror helt på töserna här hemma ;)


Lille Goofy växer så de knakar här hemma och är snart 1 helt år gammal! Han utvecklas väl och har en underbar själ fylld med ödmjukhet och gos - Så får vi inte glömma att han är så förbannat söt. Han är en oerhört trevlig hane som går ihop med allt och är en "typisk" flock hund vilket syns tydligt. Han är t.ex. mer benägen att försöka hålla ihop alla än Aylen, som nu insett att hon fått en soff-konkurrent... Han och Aylen är som småsyskon, kivas och gnabbas för småsaker, drar varandra i svansarna, triggar varandra till bus och har alltid något för sig.

Det roliga är, och som jag mest reagerar på, är att han knappt hörs - Överhuvudtaget - Han är så tyst och varken skäller eller "pratar" så mycket. Aylen å andra sidan, hon "pratar" jämt och jag misstänker att hon älskar sin egen röst; för skall är heller inte långt ifrån när hon upptäcker något som kanske bör skällas på och bäst att ta de säkra före de osäkra...

Vi kör mycket inkallning och tränar lite lättare övningar, mest kontakt. Han är lite som Nea - Slow motion - och väldigt cool överhuvudtaget (förutom när de gäller bus!). Ska bli intressant och se hur de går på utställningar framöver, debuten gick ju över all förväntan och det var riktigt kul! =))

Försök att ta nya bilder lagom till ett-års dagen skall göras men de är så slaskigt och blöt ute just nu och inte alls en fröjd att ta bilder då!

*flört flört*






Waywens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar