fredag 4 februari 2011

Äntligen helg!

Hej!


Här händer det inte mycket. Vi har endast tjejerna hemma och Goofy, lille söta Goofy, har tillfälligt fått flytta till mina föräldrar och deras pojkar. Inte för att han var jobbig eller så, för knasbollen själv har nog inte ens uppfattat att Nea löper! Utan för att jag litar inte riktigt på hanar överhuvudtaget och de är synd om vi ska ha honom enbart i köket eller så, när vi inte är hemma, när han lika gärna kan busa med kompisarna hos mina föräldrar och leva rövare där! =))

Goofy fyllde hela 1 år i torsdags och han växer! Gått upp nästan 2 kg sedan han kom (26 nov). Han utvecklas väl i både kropp och huvud - Vi är mycket nöjda med honom! Kunde inte vart bättre!!

Ikväll blir det myspys med Tess och Nea då Adam och Aylen far iväg på äventyr tills Adams föräldrar. Även om jag ÄLSKAR att ha alla i "flocken" samlad kan jag inte hjälpa att tycka det är bekvämt med en hund hemma, speciellt Nea som är 7sovaren själv (hela dagen lång). Hon är den hund som alltid kommer vara mig varmt om hjärtat. Tillsammans blir vi en.

Det händer annars så mycket här hemma mer än att det är så fruktansvärt skönt att de är helg! Aldrig har jag uppskattat en helg så här mycket som nu! Praktiken fortsätter och det är så mycket att lära in. Så på vardagarna är det praktik, äta och sova - För jag känner att jag orkar knappt något mer! Har man suttit "instängd" i 1½ år och sen ut i stora världen så känns det i både kropp och själ! Men de är nyttigt och skönt nu nästan precis innan examen så när man slutat praktiken har man massor av energi över! Söker framtida jobb lite här och var, men ännu inte riktigt bestämt mig för om jag vill jobba eller plugga vidare - Älskar att plugga!
Men samtidigt vore det skönt att jobba så hittar jag något passande kommer jag absolut inte att tveka!


Som ni märker lunkas det på här som vanligt och vi får se vad framtiden ger och vart vi hamnar! Vi har en lång och spännande resa framför oss!





Waywens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar